Grădinița Olga Gudynn
Curriculum
Procesul instructiv-educativ se desfășoară conform Curriculumului Național și Curriculumului Britanic Early Years Foundation Stage (EYFS). Grădinițele Olga Gudynn Int’l School (OGIS) sunt dotate la standarde internaționale, în procesul educațional folosindu-se tehnici de predare inovatoare, interactive și materiale didactice performante.
Limbile de predare și de conversație sunt limba engleză și limba română. Activitățile obligatorii din Curriculumul Național se desfășoară în limba română. Activitățile de dezvoltare personală, dezvoltarea limbajului, activitățile artistice, sportive și cluburile se desfășoară în limba engleză, urmărindu-se Curriculumul Britanic Early Years Foundation Stage și cele mai bune practici internaționale.
Scopul fundamental al grădiniţei noastre este de a-i pregăti pe copii pentru viaţă, pentru cerinţele ei prezente şi viitoare, dezvoltându-le spontaneitatea, independenţa gândirii, motivaţia creativă şi dorinţa de a-şi exprima opiniile. Fiecare copil dispune de un potenţial creativ care trebuie dezvoltat şi încurajat.
Un procent mai mare în desfășurarea activităților îl ocupă limba engleză, astfel încât copiii să poată comunica corect şi fluent în ambele limbi. Activităţile derulate pe parcursul unui an şcolar vizează dezvoltarea individuală, socială şi emoţională a copiilor.
În grădiniţele noastre, copiii sunt încurajaţi să-şi dezvolte o gândire pozitivă despre ei şi ceilalți, să aibă încredere în forţele proprii, să-şi dezvolte abilităţile practice, să se simtă deosebiţi şi apreciaţi de oamenii importanţi din viaţa lor. Copiii învaţă să-şi exprime liber sentimente precum bucurie, tristeţe, frustrare sau teamă, să pună în practică diferite strategii pentru a face faţă unor situaţii provocatoare şi să managerieze eventuale conflicte care apar în viaţa de zi cu zi.
Aerul curat şi exerciţiile fizice sunt vitale pentru sănătatea şi dezvoltarea fiecărui copil. Educatoarele şi profesorii grădiniţei urmăresc cu atenţie implicarea copilului în diferitele activităţi desfăşurate.
Teme abordate săptămânal
Formule de politeţe
Eu şi familia mea
Fructe, flori, legume
Plante, insecte, animale
Meserii şi profesii
Mijloace de transport
Obiceiuri, tradiţii, culturi
Oraşul meu, ţara mea
Pământul şi universul
Călătorie în timp
Arii curriculare
Om şi societate – include omul, modul lui de viaţă, relaţiile cu mediul social şi modalitaţile în care acţiunile umane influenţează evenimentele.
Limbă şi comunicare – acoperă stăpânirea comunicării orale şi scrise, abilitatea de a înțelege exprimarea verbală şi scrisă, precum şi dezvoltarea auzului fonematic ca bază a însuşirii unor noi limbi străine.
Ştiinţe – include atât abordarea domeniului matematic prin intermediul experiențelor practice, cât şi înţelegerea naturii ce poate fi modificată de acţiunea omului.
Estetic şi creativ – vizează formarea abilităţilor de a răspunde emoţional şi intelectual la experienţele trăite.
Psihomotric – acoperă coordonarea şi controlul mişcărilor corporale, mobilitatea generală şi rezistenţa fizică, abilităţile motorii şi încrederea în forţele proprii.